Payment with Klarna Payment with Swish
Hög kvalitet | Trycks och sys på beställning | Mindre klimatavtryck

Vanliga frågor

Vanliga frågor

Order

Kan jag personifiera mina produkter?

Ja, det kan du. Eftersom din beställning trycks och sys speciellt för dig så kan du, t.ex lägga till ett namn eller annan text på valfri plats på produkten. Du kan till och med skicka in en egen design om du har något särskilt du önskar. Kanske ska du på möhippa och behöver 10 baddräkter med brudgummens ansikte på? Då fixar vi det! Skicka ett mail till [email protected] så fixar vi till något.

Var produceras min beställning?

Finibikini.se som är en del av Kullastintan Grafisk Form & Tapet AB designar plaggen. Mönstren är dels ritade av mig, Ingrid, som driver Finibikini.se och dels inköpta av andra mönsterformgivare. Tygtryck, tillklippning och sömnad sker på beställning av produktionspartner i Lettland.

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Den som väntar på något gott... Leveranstiden är vanligtvis mellan 11 och 16 dagar. Det beror på att vi producerar din beställning med sk. print-on-demand. Slow is wow. När beställningen skickas får du ett spårningsnummer så att du kan följa leveransen från produktionen.

Kan jag lägga till/ta bort produkter från min beställning?

Även om tillverkningen tar lite tid så ser vi till att få in dina varor i produktion så fort som möjligt. Om du beställt fel storlek eller vill lägga till något ska du kontakta oss så snart som möjligt så vi kan hjälpa dig innan din order har skickats. Om ordern redan är lagd på tryck kan vi tyvärr inte ändra något.

Vad kostar frakten?

Finibikini.se har en enhetsfrakt på 55 kronor. Vi väljer det fraktbolag som passar din beställning bäst och det kan därför variera. Förutom till Norge där vi oftast skickar med PostNord p.g.a tydligheten med VOEC-märkning. Norge är också undantaget från enhetsfrakten och kostar lite mer då hanteringen kräver mer.

Kan jag beställa utanför Sverige?

Ja det kan du om du bor inom EU. Och bor du i Norge så hanterar vi din beställning enligt VOEC VAT on E-commerce. Du behöver alltså inte oroa dig för importmoms och tull. Fraktkostnaden till Norge är lite högre men du kan känna sig tryggare i sin köpupplevelse och slipper extra avgifter vid leveransen.


Retur och reklamation

Har jag ångerrätt?

Du har 14 dagars ångerrätt, från att du har tagit emot varan, på produkter som inte är specialdesignade för dig eller är hygienkänsliga. (se nedan)
Varan ska vara i oförändrat skick och skickas tillbaka väl emballerat. Returadress är Skyttegatan 8, 77135 Ludvika. Du betalar själv för returfrakten. Återbetalning för din order betalas ut när varorna ankommit i oskadat skick. Betalningen sker till samma betalningsmetod du använt för köpet.

Vill du åberopa ångerrätten ska du först kontakta oss via mail för att få en ångerblankett att fylla i och skicka in tillsammans med varan. [email protected]

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för spårbar returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning om det är möjligt.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd, smutsig eller skadad produkt.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Vissa varor är undantagna från rätten till retur och byten då de klassas som intimprodukter. Dessa varor är:

    • Trosor
    • Set där trosa är en av delarna i setet eller är en integrerad del (BH + trosa, topp + trosa, body, etc.)
    • Bikiniunderdelar och baddräkter

Hur reklamerar jag om varan är trasig?

Maila oss på [email protected] så löser vi det!
Var nog med att använda storlekstabellen - Fel storlek är inte grund för reklamation.

Erbjuds öppet köp och byte?

Finibikini.se erbjuder tyvärr inte öppet köp eller fria byten. Detta är inte för att vara besvärlig utan för att vi tror att överkonsumtion är skadligt för planeten och för att vi vill uppmuntra till eftertanke innan köp.